ForManWay to dynamicznie rozwijająca się firma rekrutacyjna, która działa w obszarze rekrutacji stałych oraz pozyskiwania talentów. Poszukujemy kandydatów zarówno w Polsce jak i na rynku europejskim, Rosji oraz Afryki Południowej.  

Chyba nikt z nas nie spodziewał się, że nastąpi kryzys. Oczywiście ekonomiści bili na alarm, że rok 2020 będzie trudniejszy, ale niewiele osób przewidziało, że zostaniemy uziemieni

we własnych domach, z niewielkimi możliwościami wyjścia poza własne 4 ściany.


Doskonale wiemy, że stresu w takiej sytuacji długotrwałej izolacji, nie jesteśmy w stanie ominąć. Zarówno w życiu zawodowym, jak i w prywatnym musiały nastąpić zmiany, które wywołują opór, niechęć oraz ogrom stresu, związanego nie tylko z niepewnością zatrudnienia, ale i z całym spektrum sytuacji, na które zwyczajnie nie byliśmy gotowi. Dlatego też, aby opanować pojawiający kryzys, warto zastanowić się, jakie działania pozwolą nam przetwać czas pandemii we wzglednym zdrowiu psychicznym i fizycznym.


1. Porozmawiajmy


W ramach akcji #zostańwdomu, wiele osób czuje się bardzo samotnych. Nawet jeśli mamy rodzinę, regularny kontakt telefoniczny ze znajomymi, to czujemy, że to nie jest to samo. Brak dotyku fizycznego drugiej osoby, poczucie izolacji... To wszystko ma na nas wpływ.


Wartością są zatem rozmowy z osobami, do których mamy zaufanie i możemy podzielić się swoimi obawami i emocjami, zarówno dotyczącymi pracy, jak i ogniska domowego.


Jeśli stres istotnie zakłóca nasze codzienne aktywności przez kolejne dni, warto poradzić się psychologa, coach’a, bądź osoby z doświadczeniem w dziale HR, która bez wątpienia wysłucha Twoich obaw.


Pamiętajmy, że domowa izolacja nie musi być elementem, który powoduje spadek naszego samopoczucia, samotności i ograniczenia społecznego. Na szczęscie przychodzi nam z pomocą technologia - z łatwością pozwalająca nam na wirtualny kontakt. Niech żyje Internet smile


2. Codzienna rutyna


Warto zadbać o rutynę, trzymać się codziennych aktywności, układać plan dni, który pozwala zapanować nad chaosem i emocjami. Powinniśmy omówić też nasze funkcjonowanie z innymi domownikami i znaleźć rozwiązanie dogodne dla wszystkich, np. przy opiece nad dzieckiem, czy wywiązywaniu się z codziennych obowiązków. Pomagajmy sobie wzajemnie i rozmawiajmy o tym, co lubimy robić, a co niekoniecznie sprawia Nam przyjemność. Znajdźmy przestrzeń na jakościowy czas z rodziną – nawet przez Skype’a można umówić sie na wspólną kolację. Gry planszowe z dziećmi i czas na wspólne oglądanie filmów, to też ważny element dnia. Nie zapominajcie o „wyłączeniu” głowy, kiedy kończycie pracę. Warto mieć w planie czas dla siebie!


3. Odkryj swój nowy talent, pasję i sposób na życie


Pamiętaj, ze nie od razu Rzym zbudowano, ale może warto pomarzyć?


Spróbuj czegoś nowego, aby poszerzyć swoje horyzonty i poznać nowy/inny punkt widzenia. Nie musisz od razu zostać malarką/malarzem czy pianistą/pianistką, ale zainteresuj się pasjami swoich najbliższych, byc może oni będą mogli nauczyć Cię czegoś nowego, a przy okazji będzie to możliwość zacieśnienia więzów.


Korzystaj z czasu, który otrzymujesz i wyrażaj wdzięczność, że go masz smile Ten moment sprzyja refleksji, szukaniu siebie i samorozwoju. Wiele osób/firm oferuje bezpłatne webinary, szkolenia i inne metody, które pomgą Ci odkryć coś nowego na swój temat.


4. Poznaj metodę małych kroków


Obecna sytuacja będzie zarówno dobrą okazją do powrotu do swoich noworocznych postanowień i postawienie pytania czy idziemy do przodu z zamierzonymi celami. Jeśli faktycznie Wasza lista postanowien zatrzymała się smile , to warto zapoznać się z japońską metodą KAIZEN.


Pamiętajcie – nie bez przyczyny mówi się „Śpiesz się powoli”. Do realizacji celów najlepiej wykorzystać metodę małych kroków. Potrzebujesz tylko zbudowania niewielkich pozytywnych nawyków, codziennego działania malutkimi krokami, niewielkiego postępu każdego dnia, konsekwencji, cierpliwości i wiary w siebie. Kaizen uczy jednego, abyś każdego dnia poprawiała się chociaż odrobinę.


Może warto to wypróbować?